torsdag 30. oktober 2008

Familietur til Utö sommeren 2009

Nå er jeg så glad, for vi har bestilt hytte for en uke på Utö neste sommer! Jeg og Sturla har vært på Utö i Stockholms søndre skjærgård to ganger tidligere. Den første gangen (i 2003) bodde vi på en enkel hytte (hytte nr. 43 - Solgläntan) nær Spränga brygga. På vår andre ferie på Utö, i 2005, hadde vi med sykler og telt. Alma var med inni magen min. På denne ferien syklet vi også videre til Ålö og tok båt over til Nåttarö. 

I 2009 drar vi for første gang til Utö med barn. Jeg synes det er veldig fint og ha med Alma og Maren til en plass som betyr mye for oss, og jeg tror det er en veldig barnevennlig øy. Vi har leid oss sykler og sykkeltralle sånn at vi enkelt kan ta oss frem til alle øyas strender. Hytta ser veldig praktisk og fin ut, og den ligger relativt sentralt plassert på Utö. Denne gangen skal vi hoppe av skjærgårdsbåten på brygga før Spränga - Näsudden brygga. Vi syntes dette var et passende sted for oss..

Her er noen bilder fra turen vi hadde i 2005. Det første bildet viser restauranten Båtshaket, som for det meste har varmrøkt fisk og reker på menyen. Restauranten ligger helt usjenert inne i sivet på Ålö, den sydvestre forlengningen av Utö. Det andre bildet viser teltet vårt på en av de fine strendene syd på Utö, med mitt badehåndkle hengende til tørk mellom to furutrær. Det siste bildet viser Sturla som sykler i en fin allé, med beiteeng på begge sider. 

Dette blir en fin ferie!





Ingen kommentarer: