tirsdag 2. desember 2008

Morgentur til barnehagen

I dag sov vi lenge alle sammen. Alma våknet først, og kvart over åtte kom hun tassende inn til meg og Maren. Alma var klar for å gå ned og åpne pakke i adventskalenderen: "Skal vi se hva som er inni pakka di, Maren?" Alma spiste to brødskiver med banan på, og Maren fikk spise på byggeklossen hun fikk i kalenderen. Etter amming og påkledning dro vi til barnehagen. Maren fikk være med i sjalet på magen min, og Alma satt i vogna. Rett borti gata traff vi Kristine, Leo og Hermann som også var på vei til barnehagen. Det er kjekt med følge! Alma var så heldig at hun fikk litt pepperkake av Leo på turen. I barnehagen leste vi om Mamma Mø som falt og slo seg, og så dro jeg og Maren hjem igjen før sangstunden begynte. Det begynte jo å snø litt i går kveld, og i dag lå det et tynt lag på bakken. Ikke nok til å kjøre kjelke, men nok til å komme i julehumør. Sturla tok et koselig bilde av meg og Maren da vi kom hjem fra morgenturen vår.  

1 kommentar:

Anonym sa...

Nydelig bilde! Vi har spist deilig mat etter dine oppskrifter. Nå skal jeg snart steke sjokoladecookies, ny oppskrift - hvis de blir gode vanker det nok noen på deg også...