tirsdag 10. februar 2009

Årets kaldeste bad

Jeg og Frida hadde årets kaldeste bad på Oksvalstranda i går kveld. Det var 11 minusgrader i lufta og -1,5 grad i vannet. Måneskinn hadde vi også. Vi måtte brøyte oss gjennom litt is for å komme dypt nok til å kunne duppe oss under. Jeg tror jeg tråkket gjennom isflaket som er skjøvet litt ut om lag 2 meter fra badehuset på bildene under. Jeg måtte en rask tur ned i dag for å se hvordan det egentlig så ut, og kunne vel egentlig ikke tro at vi faktisk hadde badet her..


2 kommentarer:

Brita sa...

Imponerande! Eg er heller ikkje kvien for bading i kaldt vatn, men må nok melde pass når det er is på vatnet.
Eg berre lurer: Er isbading og amming foreinelege aktivitetar? Eg var livredd for å få brystbetennelse i sommar, men det er kanskje berre ein tilvenningssak?

Gro Koppen sa...

Må skryte litt av denne badingen, trives nok aller best i sommertemperaturer jeg også.. Var litt obs på dette med brystbetennelse i begynnelsen, men har ikke hatt noen problemer. Har vært flink å bruke ull, så jeg ikke har blitt kald. Dere som bor rett ved sjøen bør jo begynne med helårsbading? :)