torsdag 12. februar 2009

Godt med grøt

Maren er fremdeles veldig glad i å drikke melk fra puppen, og spiser heller små porsjoner med grøt, fruktmos og middag i løpet av dagen. Vi holder fremdeles på med 6-månedersmaten, selv om hun nå nærmer seg 9 måneder. Det bør ikke være for mye klumper i maten hennes, da spytter hun det bare ut igjen. Favorittene er havregrøt med banan og aprikos, havregrøt med eple, og middagsglass som inneholder noe tomat. Jeg forsøkte lenge å koke grøt fra hirsemel, som er veldig jernrikt, men Maren spiser mye mer av ferdiggrøtene. Lårene begynner å bli gode og runde, så jeg tror hun får i seg nok mat:)


2 kommentarer:

Brita sa...

Hei Gro. Eg såg link til bloggen din på facebook, og så måtte eg inn å kike litt;-) Så søte jenter du har! Me fekk ein gut 10 juni som heiter Kasper. Han er vel nesten på alder med Maren. Han har og graut med aprikossmak som favoritt. Det blir mykje grising når han skal hjelpa til med skeia..
Koseleg blogg du har foresten. Du må helsa så mykje til resten av familien.

helsing Brita

Gro Koppen sa...

Hei Brita! Så koselig å høre fra deg:) Tenkte jeg måtte reklamere litt på facebook, så jeg fikk litt flere lesere..

Nå har jeg akkurat kost meg med bloggen din, Kasper er sånn en fin gutt! Maren er bare noen uker eldre, hun er født 24. mai. Og ja, det blir mye gris med spisingen..

Gøy å se bilder av Kristian også, tenk 22 år! Og mammen og pappen var fine i fridtjofspelet:)

Det ser ut som om dere har et godt liv i Åråsvågen.. Austrheim er vel nabokommunen til Lindås? Litt nordvest? Jeg jobbet et par somre på Lyngheisenteret på Lygra, en fin plass for familieutflukt. Anbefales på det sterkeste!

Legger til bloggen din i blogglisten min, jeg skal følge med fremover. Vi høres:)

Klem fra Gro

Jeg skal hilse til alle sammen fra deg, så må du hilse dine!