onsdag 13. mai 2009

MIddag på Oksval

Etter barnehagen i dag hadde jeg Alma og Maren med meg ned på Oksvalstranda sammen med Almas barnehagevenninne Maia og mammaen hennes. Vi spiste kyllingsalat, frukt og jordbær. Alma og Maia tok av sko og sokker og sprang rundt og lekte. Maren fikk vist at hun kunne stå litt helt på egenhånd. Det ble litt tungt å trille Alma i barnevogna og bære Maren i bæremeis opp de bratte bakkene hjem, men det var absolutt verdt det! Sturla er i Oslo med noen kamerater fra Stavanger, så jeg har tatt leggingen alene i kveld. For første gang kan jeg vel si at det gikk veldig bra, ikke noe stress eller krangling.. Jeg spurte Alma om hun kunne leke litt alene mens jeg gikk opp for å legge Maren, og det var helt greit. Jeg hørte hun lekte med Pingu; "Off da, Pingu, falt du? Og slo knærne dine? Jeg henter salve! Nå må du til doktor'n, neida, du trenger jo ikke blodprøve!" Etterpå spiste Alma en og en halv yoghurt til kveldsmat mens jeg leste "Da Åkes mamma glemte alt" og "Hvor er skøyergutten Albert?". Etter kveldsmaten var Alma så flink å hjelpe til med kveldsstellet. Vi sang godnattsanger på badet for ikke å vekke Maren. Nå sover de fint begge to og jeg skal ut i hagen og jobbe litt.

Gratulerer til pappa som er 59 år i dag!



Ingen kommentarer: