onsdag 10. juni 2009

En liten oppdatering

Nå er det lenge siden siste blogginnlegg. Jeg har egentlig ingen gode unnskyldninger, jeg har bare hatt litt mye program etter Norgesturen vår. Vi er midt i oppussing (mye rot i hele huset), det har vært dugnad i barnehagen (barnepass på meg) og jeg har vært på jobbintervju på Institutt for landskapsplanlegging på UMB på Ås (fått stipendiatstilling fra høsten av!).

Fra Bergen dro vi altså videre til Sirdal i anledning Lovise sin 90-årsdag. Vi hadde fint vær og Alma fikk til og med vasset litt på badeplassen. Ragnhild og Jan hadde mye fri, og onsdag (27. mai) passet de barna mens jeg og Sturla fikk en fridag i Egersund. Denne dagen tok Maren sine første 3 skritt! Hun fikk også smake på kjærlighet på pinne for aller første gang..

Det er bare to uker igjen til sommerferien vår starter, vi gleder oss masse! Været er ikke helt på topp (i morgen er det meldt 15 grader og regn), så vi krysser fingrene for at sommeren setter inn for fullt snart.

Oppussingen går forresten fremover, nå er barnerommene klare og barna har flyttet ut av soverommet vårt. Maren sover mye bedre slik, hun legger seg rundt halv syv og sover til syv om morgenen. Jeg ammer bare en gang i ellevetiden om kvelden. Luksus! Rommene er ikke malt ennå, så det ser ut som en hytte der oppe. Panelet må tørke litt, men jeg håper vi kan få malt i august kanskje? I morgen skal jeg prøve å få sydd litt, gardiner må i alle fall på plass. Bilder kommer:)





2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med stipendiatstilling! Jeg har hatt to vikardager i barnehagen, Gudbrand har vært med frem til soving og kost seg stort.

Anonym sa...

Hei
Da må vi få gratulere med stipendiatstillingen. Det var veldig hyggelig. Og veldig hyggelig var det å ha besøk på Øksendal. Nå er det ikke lenge til vi vil ta turen til Nesodden og se hvordan dere har det og Atle. Vi har et strålende fint vær i dag fredag og har akkurat slått plenene. Hele helgen skal bli flott og da er det tid for en liten turnering på Kvæven.