mandag 10. august 2009

Første barnehageuke for Maren

Maren startet i barnehagen på mandag, 14 og en halv måned gammel. Hun er jo noen måneder yngre enn Alma var da hun begynte (Alma var 20 måneder), og har tilsvarende mindre ordforråd. Men det går riktig så bra! Mandag var vi i barnehagen to timer og bare lekte inne. Maren krøp fra rom til rom og koste seg med de fine lekene. Tirsdagen var vi noe lenger og fikk også være med på sang- og eventyrstund før vi dro hjem igjen. Onsdag fikk Maren sove i barnehagen. Hun er vant til å sove inne i sprinkelsengen her hjemme, og det var ikke like lett å få henne til å sove ute i vognen. Håper de ansatte ikke får store problemer:) Jeg skal være med i morgen også, og da skal jeg gå litt fra og til. Til nå har jeg bare forsøkt å holde meg litt i bakgrunnen, når hun har vært opptatt med andre barn og leker. Hun kikker seg av og til rundt for å se hvor jeg befinner meg hen. Fredag blir første dag helt alene.. Det er litt trist, jeg har hatt et fint år hjemme med Maren, men vi er veldig fornøyd med barnehagen og de ansatte der. Jeg tror Maren vil få noen fine år. Et av de andre barna fikk et godt råd fra sine storesøsken før barnehagestart: "Hør på det de voksne sier" og "spis så mye frukt du kan!" :)

Alma og Maren har plass i samme barnehage, men småbarns- og storbarnsavdelingen er i to forskjellige hus som ligger fem minutter fra hverandre. Planen er at de skal dra på besøk til hverandre av og til, slik at de som har søsken skal få truffet hverandre litt i barnehagetiden. Det har vært noen forandringer i Alma sitt hus også, nye voksne og nytt formingsrom i 1. etasje. Her er bilder av Maren på vei til barnehagen første dag, småbarnsavdelingen i Blåbærstien og Maren som sover i vogna på onsdagen.





1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir spennende å se hvordan Maren vil trives i barnehagen. Det var fine bilder.