onsdag 12. august 2009

Ny fritidssyssel

Alma har fått en ny hobby. Hun har ikke hatt én ettermiddag uten perling den siste uken. De to siste brettene vi har perlet har Sturla strøket, og vi har hengt de opp i vinduet på rommet hennes. Veldig dekorativt! Hjertet var det første vi strøk, og Alma mente først at Sturla ødela perlene, hun ville at de skulle tilbake på brettet igen.. Det er ganske mange perler som skal på plass, også på de små brettene, så helt alene har hun ikke gjort det. Innimellom spør hun om hjelp, men om jeg hjelper henne med for mange perler, sier hun "nå kan jeg gjøre litt selv". Den runde begynte egentlig jeg med, dere kan sikkert se at de to ytterste radene har et slags regnbuemønster. Men det tilfeldige mønsteret perlene danner i midten er jo mye finere.. Tror vi må på Panduro og kjøpe flere perler snart (og kanskje noen nye brett?), jeg synes det er ganske gøy jeg også. Vi hører på lydbok med Albert eller Kardemommeby når vi perler.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Dette var kjempefint Alma. Farmor ønsker seg noe du har perlet til jul.

Gro Koppen sa...

Hei Ragnhild! Dere skal ikke se bort i fra at det blir litt hjemmelagede gaver til jul!

Anonym sa...

Koselig å lese bloggen din, jeg koser meg med den mens Gudbrand hyler seg i søvn - med Andris tilstede vel og merke. Klem.

Gro Koppen sa...

Håper dere kommer inn i en god rytme igjen snart, våkne barn tærer på mor og far.. Det er sikkert mange inntrykk for ham om dagen, tenk at dere går i barnehage alle tre:)

Heldigvis sover jentene her noenlunde bra om kvelden, for denne uken har Sturla hatt tre frikvelder.. Kino, landskamp og øyafestival i dag. Jeg bruker kveldene på legging av barn og rydding av hus. Har trøstet meg med å kjøpe noe metervarer på nettet igjen:) Klar for hobbyhøst!

Nå skal jeg rydde og vaske opp en god halvtime, og bruke resten av kvelden til unni lindell-krim på nett-tv! Klem

Janne sa...

Å. Jeg håper Ellis blir like ivrig og flink til å perle... Og så fine gardiner!

Gro Koppen sa...

Tipper Ellis blir en "perler", og det er jo like gøy for mor!

Stoffet kjøpte jeg på en quiltebutikk på etsy som har litt ymse stoffer (ikke alt like fint, men..): http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=26700642

Må ellers tipse om denne butikken, som har mye fint. Kjøpte akkurat stoffet med sopper (rosa, brune og oransje), veldig fornøyd:)

http://www.etsy.com/shop.php?user_id=61802