tirsdag 24. november 2009

Hjemme med sykt barn

I avisene skrives det mye om det økte sykefraværet i Norge. Vi har tatt vår andel i høst.. Maren var hjemme med feber på fredag, og i dag var det Alma sin tur. Hun kastet opp flere ganger i natt, og morgenens cola har også kommet opp igjen. Hun er heldigvis forholdsvis pigg mellom slagene, og rett etter at hun kastet opp sist sa hun: "Nå vil jeg klistre og lime!" I går kveld lagde vi nemlig noen lyslykter, og nå ville hun lage flere. Vi klippet og limte silkepapir på vaskede syltetøyglass og Alma ville også klistre på noen fugler. De ble riktig så fine og "julete". Alma sitter på noen puter jeg holder på å sy. Jeg har klippet opp en gammel madrass i store biter, og syr store putetrekk til. Tror de kan bli populære. Mamma lagde noen lignende til meg og Sigrid når vi var små, og de ble brukt (veldig) aktivt.

Vel, vel, nå har Alma spist noen små skjeer med yoghurt, og drikker varm bringebærsaft. Hun ligger i sofaen og ser på Jungelboken. Håper det ikke blir flere runder med oppkast..


4 kommentarer:

Tea sa...

Så koselig det ser ut!!! Dere har absolutt hatt deres andel sykdom nå. Jeg kommer gjerne på torsdag hvis dere er friske og raske. Ellers kan jeg melde om ekstremt lav treningsmoral om dagen, har egentlig utsatt fit kropp til 2010. Klem

Gro Koppen sa...

Ja, det var ikke så verst koselig. Man må bare nyte de små pusterommene man får.. Fint at du kommer på syklubb i kveld, på tide med litt juleforberedelser nå :-)

Sigrid sa...

Det så koselig ut der nede! Sveinung kan ønske seg sånn pute! Jeg vurderer tv (jadajada... :() i julegave, og da kan man jo ha noe godt å sitte på på rommet...

Fant forresten en fin nettbutikk:
http://www.sweetmemories.no/

Gro Koppen sa...

Litt vanskelig å sende i posten dessverre.. :-)

Hva med å kjøpe en happycat til Sveinung?
http://www.sprell.no/index.asp?side=produkt&cid=436&sok=0&snr=1&fa=0&fk=0&fp=0&fm=0&us=&soktekst=&pid=1000&xurl=www.sprell.no/M%F8bler/Happycat---bl%E5

Jeg likte disse putene, tror jeg må prøve å lage noen lignende selv:

http://www.sweetmemories.no/index.php?valg=produkt&produkt_nr=PA-019