tirsdag 23. mars 2010

Påskeforberedelser

I dag er det tirsdag i den siste uken før påskeferien. Begge jentene er hjemme fra barnehagen med forkjølelse, men jeg har likevel hatt det travelt med å sysselsette de. Tenk at to syke barn kan ha et så høyt aktivitetsnivå? Vi benyttet anledningen til å pynte til påske. Maren likte godt eggene vi hengte på grener. "Fine, mamma!", sa hun. Nå sitter Maren og spiser yoghurt og kikker på Emil, mens Alma er oppe på rommet sitt og leker båt. Jeg sa til Alma at jeg syntes hun virket litt frisk igjen, og at hun sikkert kunne gå i barnehagen igjen i morgen, men Alma ville gjerne være hjemme i morgen også. Jeg sa at nå lekte hun så mye, så hun var sikkert ganske frisk. Da svarte Alma: "Det er bare fordi jeg måtte prøve om jeg klarte å leke mens jeg var syk." Vi får se :-)



1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ei kjempefin spenne du hadde i håret Alma, og farmor synes at Maren har blitt veldig stor. gleder oss til å treffe dere snart.